Wsparcie dzieci i nastolatków w budowaniu własnej indywidualności
Dla dzieci, które:
Dla nastolatków, którzy:
Konsultacje odbywają się bez obecności dzieci, w cichym i ustronnym miejscu nie zakłócającym połączenia
Warto się przygotować!
Pamiętaj, żeby zapisywać wszystkie pytania. W trakcie konsultacji często zapominamy o coś zapytać.
Przynieś ze sobą wyniki dziecka.
Jeżeli dziecko uczęszcza do poradni specjalistycznej, np. laryngologicznej, psychologicznej koniecznie zabierz ze sobą wyniki badań, opinie, zaświadczenia. Przydaje się również książeczka zdrowia dziecka.
Psychoterapia dzieci ma formę regularnych spotkań dziecka z psychoterapeutą. Częstotliwość sesji i czas trwania terapii ustalana jest indywidualnie, w zależności od potrzeb danego dziecka. Psychoterapia dzieci starszych polega głównie na rozmowie, dodatkowo korzysta ona z atrakcyjnych dla dziecka form takich jak prace plastyczne, gry, elementy psychodramy.
Naturalnym językiem dla młodszych dzieci jest zabawa, dlatego ich sesje psychoterapii mają formę wspólnej aktywności właśnie w obszarze zabawy. Terapeuta dba o to, aby jego gabinecie znajdowały się atrakcyjne dla dziecka zabawki i materiały, dzięki którym może ono nie tylko wyrażać swój wewnętrzny świat, ale przede wszystkim eksperymentować, poszukiwać nowych rozwiązań i nabierać zaufania do siebie.
Najważniejszą wartością w pracy z młodzieżą jest zaufanie, dyskrecja i wzajemny szacunek. Okres nastoletni to szczególny czas dążenia do uzyskania niezależności oraz poszukiwania własnej tożsamości. W procesie terapii terapeuta wspiera nastolatków w budowaniu własnej indywidualności, zdrowych relacji z innymi oraz zaufania do siebie.
Trening polega na podawaniu przez specjalne słuchawki dźwięków w postaci głosu lub muzyki. Kluczowy jest fakt, że dźwięki te są filtrowane - odcinane są wysokie lub niskie częstotliwości, by aktywować obszary kory mózgowej odpowiedzialne za konkretne umiejętności.